Filozofia

Aneks do Zasad oceniania – mgr Beata Kita

WTOREK 23.06.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Podsumowanie naszej pracy na zajęciach z filozofii.

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Podsumowanie naszej pracy na zajęciach z filozofii.

WTOREK 16.06.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Nie odkładaj radości do jutra! – dewiza życiowa Demokryta.

Zadanie dla uczniów: zapoznaj się z treścią artykułu https://www.focus.pl/artykul/nie-odkadaj-radoci-do-jutra,

z którego dowiesz się, dlaczego warto żyć pełnią życia i co na temat ludzkich pragnień sądził Demokryt.

PONIEDZIAŁEK 15.06.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Nie odkładaj radości do jutra! -dewiza życiowa Demokryta.

Zadanie dla uczniów: zapoznaj się z treścią artykułu https://www.focus.pl/artykul/nie-odkadaj-radoci-do-jutra,
z którego dowiesz się ,dlaczego warto żyć pełnią życia i co na temat ludzkich pragnień sądził Demokryt.

WTOREK 02.06.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Miłość platoniczna.

Zadanie dla uczniów: przeczytaj artykuł https://zdrowie.tvn.pl/a/milosc-platoniczna-czym-jest-i-na-czym-polega-zwiazek-platoniczny , z którego dowiesz się, co o miłości platonicznej sądził Platon oraz czym jest i na czym polega związek platoniczny.

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Miłość platoniczna.

Zadanie dla uczniów: przeczytaj artykuł https://zdrowie.tvn.pl/a/milosc-platoniczna-czym-jest-i-na-czym-polega-zwiazek-platoniczny , z którego dowiesz się, co o miłości platonicznej sądził Platon oraz czym jest i na czym polega związek platoniczny.

WTOREK 26.05.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Do czego filozofom służy dusza?

Zadanie dla uczniów: przeczytaj tekst z e-podręcznika https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie/DNtmj9cnH ,

z którego dowiesz się, dlaczego dusza tak bardzo interesowała filozofów.

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Do czego filozofom służy dusza?

Zadanie dla uczniów: przeczytaj tekst z e-podręcznika https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie/DNtmj9cnH ,

z którego dowiesz się, dlaczego dusza tak bardzo interesowała filozofów.

WTOREK 19.05.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Szczęście w życiu człowieka.

Zadanie dla uczniów: korzystając z różnych źródeł informacji wypisz 5 – 6 sentencji ukazujących różne oblicza szczęścia.

Komentarz: Pamiętaj, że szczęście dla każdego człowieka jest czymś innym i ma wiele twarzy.

Notatkę proszę przesłać na e-maila : beatakita72@o2.pl lub beata-kita@zsporeba.onmicrosoft.com do 25.05.2020.
z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Szczęście w życiu człowieka.

Zadanie dla uczniów: korzystając z różnych źródeł informacji wypisz 5 – 6 sentencji ukazujących różne oblicza szczęścia.

Komentarz: Pamiętaj, że szczęście dla każdego człowieka jest czymś innym i ma wiele twarzy.

Notatkę proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl lub beata-kita@zsporeba.onmicrosoft.com do 24.05.2020. z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

WTOREK 12.05.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Tales z Miletu- ojciec zachodniej filozofii.

Zadanie dla uczniów: obejrzyj filmik o Talesie https://www.youtube.com/watch?v=pcVYG81qTMg, który pomoże Ci uporządkować wiedzę na temat tego filozofa.

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Tales z Miletu – ojciec zachodniej filozofii.

Zadanie dla uczniów: obejrzyj filmik o Talesie https://www.youtube.com/watch?v=pcVYG81qTMg, który pomoże Ci uporządkować wiedzę na temat tego filozofa.

WTOREK 05.05.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Moje hierarchie wartości.

Zadanie dla uczniów: opracuj własną hierarchię wartości i przedstaw ją w formie graficznej.

Notatkę proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl lub beata-kita@zsporeba.onmicrosoft.com do 10.05.2020 z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Moje hierarchie wartości.

Zadanie dla uczniów: opracuj własną hierarchię wartości i przedstaw ją w formie graficznej.

Notatkę proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl lub beata-kita@zsporeba.onmicrosoft.com do 10.05.2020 z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

WTOREK 27.04.2020 r.

lekcja 7 klasa I B

Temat: Platon ,,Apologia, czyli Obrona Sokratesa”-proces filozofa.

Zadanie dla uczniów: przeczytaj ,,Obronę Sokratesa” https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/obrona-sokratesa.pdf Platona i zobacz, co miał do powiedzenia Sokrates podczas swojego procesu.

Komentarz: W roku 399 p.n.e. sąd ateński skazał na śmierć przez wypicie cykuty greckiego filozofa Sokratesa. Stawianymi mu zarzutami były bezbożność, szerzenie herezji oraz demoralizacja młodzieży.

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Platon ,,Apologia, czyli Obrona Sokratesa” – proces filozofa.

Zadanie dla uczniów: przeczytaj ,,Obronę Sokratesa” https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/obrona-sokratesa.pdf Platona i zobacz, co miał do powiedzenia Sokrates podczas swojego procesu.

Komentarz: W roku 399 p.n.e. sąd ateński skazał na śmierć przez wypicie cykuty greckiego filozofa Sokratesa. Stawianymi mu zarzutami były bezbożność, szerzenie herezji oraz demoralizacja młodzieży.

WTOREK 21.04.2020 r.

lekcja 1 klasa I B

Temat: Interpretacja myśli filozoficznej.

Zadanie dla uczniów: zinterpretuj wypowiedź Epikura z Samos: ,,Nie uczty i pochody świąteczne, rozkosze miłości i rozkosze podniebienia przy zastawnych stołach  czynią życie słodszym, lecz trzeźwy rozum, który odrzuca błędne mniemania, najwięcej niepokoju sprawiające duszy”.

Notatkę proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl do 27.04.2020 z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Interpretacja myśli filozoficznej.

Zadanie dla uczniów: zinterpretuj wypowiedź Epikura z Samos: ,,Nie uczty i pochody świąteczne, rozkosze miłości i rozkosze podniebienia przy zastawnych stołach  czynią życie słodszym, lecz trzeźwy rozum, który odrzuca błędne mniemania, najwięcej niepokoju sprawiające duszy”.

Notatkę proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl do 26.04.2020 z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

WTOREK 07.04.2020 r.

lekcja 1 klasa I B

Temat: Piękno w sztuce.

Zadanie dla uczniów: przeczytaj artykuł dotyczący piękna

i rozważ, dlaczego sztuka wzbogaca nasze życie.

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Piękno w sztuce.

Zadanie dla uczniów: przeczytaj artykuł dotyczący piękna w sztuce 

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/200962,1,rozwazania-o-sztuce.read

i rozważ, dlaczego sztuka wzbogaca nasze życie.

WTOREK 31.03.2020 r.

lekcja 1 klasa I B

Temat: Zło w życiu człowieka.

Zadanie dla uczniów: w formie notatki odpowiedz na pytania:

  1. Skąd bierze się zło?
  2. W jaki sposób przejawia się zło w ludzkim życiu?
  3. Czy człowiek zły może osiągnąć szczęście?
  4. Jak należy reagować na zło? – podaj przykład.
  5. Dlaczego zło fascynuje tak wielu ludzi?

Notatkę proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl do 06.04.2020. z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Zasady moralne w życiu człowieka.

Zadanie dla uczniów: korzystając z różnych źródeł informacji wyjaśnij znaczenie słowa: moralność i wyszukaj w literaturze lub filmie postaci, która przeszła przemianę moralną. Scharakteryzuj wybraną postać, opisz krótko zdarzenie i zachowanie bohatera/ki.

Wypowiedź proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl do 05.04.2020 z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

WTOREK 24.03.2020 r.

lekcja 1 klasa I B

Temat: Zasady moralne w życiu człowieka.

Zadanie dla uczniów: Korzystając z różnych źródeł informacji wyjaśnij znaczenie słowa: moralność i wyszukaj w literaturze lub filmie postaci, która przeszła przemianę moralną. Scharakteryzuj wybraną postać, opisz krótko zdarzenie i zachowanie bohatera/ki.

Wypowiedź proszę przesłać na e-maila: beatakita72@o2.pl do 30.03.2020 z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020 r.

lekcja 4 klasa I D

Temat: Zło w życiu człowieka.

Zadanie dla uczniów – w formie notatki odpowiedz na pytania:

  1. Skąd bierze się zło?
  2. W jaki sposób przejawia się zło w ludzkim życiu?
  3. Czy człowiek zły może osiągnąć szczęście?
  4. Jak należy reagować na zło? – podaj przykład.
  5. Dlaczego zło fascynuje tak wielu ludzi?

Notatkę proszę przesłać na e-maila : beatakita72@o2.pl do 29.03.2020 z czytelnym podpisem: imię, nazwisko i klasa.